L’Equip

El Picot de Colors aixeca cada dia el seu vol gràcies a dos equips centrals de treball: l’equip motor i l’equip d’educadores.

L’equip d’educadores és l’equip pedagògic de referència del Picot de Colors. La Meritxell, en Jose,  l’Aina i la Laura són els professionals de l’educació que planifiquen i acompanyen el dia a dia dels infants i famílies.

L’equip motor està format per la Junta Directiva de l’Associació Educant en Colors, que ampara legalment aquest espai.  Aquest equip està format per en David, en Manolo, en Joan, l’Esther i, també, l’Aina i la Meritxell de l’equip d’educadores. Les tasques principals d’aquest equip són econòmiques, de secretària, de gestió, de reflexió pedagògica i de projecció de futur, aportant els valors i les tasques complementàries necessàries que genera la vida de l’espai.

A més, El Picot de Colors també compta amb la comunitat de famílies que recolza, ajuda i s’implica activament en diverses tasques i responsabilitats de l’espai per a facilitar la viabilitat del projecte, i que permeten generar un fort sentiment de comunitat, essencial per a realitzar aquest vol compartit.

Meritxell Rambla Barberan

COORDINADORA I REFERENT DE LA COMUNITAT DE PETITS

“Em sento feliç compartint les inquietuds i les ganes de descobrir dels infants, aprenent d’ells i amb ells”

Mestra, especialitzada en educació especial i psicòloga educativa. Formada en educació lliure i acompanyament respectuós, teràpia de PNL, competències bàsiques i intel·ligències múltiples, fa 14 anys que treballa en l’àmbit de l’educació. Actualment comparteix la seva tasca al Picot de Colors amb la formació a Llars d’Infants sobre el canvi de mirada pedagògic, com a formadora del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, i amb acompanyaments familiars individualitzats. Ha estat mestra activa de diverses àrees en edats d’Infantil i Primària i membre de l’equip d’orientació en escoles diferents. Forma part de l’equip FiTAformacions a famílies i mestres, i va ser-ho del Grup de Recerca TREVA de l’ICE (UB), amb Luis López González. També va ser monitora en temps de lleure, durant 6 anys, a l’Associació Juvenil Mà Oberta-Cor Obert Valldemia en edats infantils i juvenils.

Sensible, atenta als detalls i a les necessitats individuals de cada infant, creu que el respecte pel ritme intern de cada un d’ells és la clau per un aprenentatge “de dins cap a fora”.

Jose Andrés Mingorance

REFERENT DE LA COMUNITAT DE GRANS

“Acompanyar els processos de vida dels infants i créixer juntament amb ells, em fan sentir una persona plena i privilegiada”

Educador, formador i enginyer mecànic. Format en educació viva i lliure, pedagogia Waldorf, metodologia Asiri i acompanyament emocional. Professor 3000 amb l’Institut Científic Internacional de la Paz en Bolívia i coach essencial per Essential Institute.
Des de l’any 2009, la seva evolució com a professional i persona ha anat dirigida cap una educació centrada en el ser i en els seus processos. Aquest sentir, l’ha portat a treballar com acompanyant en projectes d’educació viva, a ser cofundador de l’associació d’Espirals d’Aprenentatge, i actualment, a ser educador al Picot de Colors.
A més a més, ha participat en diferents projectes educatius per a col·lectius desfavorits, ha estat coordinador de l’oficina d’educació de la CIC (Cooperativa Integral Catalana) i educador emocional acompanyant infants, joves i adults dintre del món del lleure.

Observador, pacient i perseverant, sent que respectant els processos i necessitats de cada infant s’obre un espai on poden mostrar tot el seu potencial.

Aina Choy Vives

REFERENT DE LA COMUNITAT DE GRANS

“Cada infant és la descoberta d’un nou món del qual em nodreixo dia a dia. Em captiva summament observa-lo i acompanyar-lo, des del respecte i l’estimació, en el seu procés d’aprenentatge i descoberta”

Mestra d’educació primària, especialitzada en educació especial, instruïda en educació viva, pedagogia verda i acompanyament emocional des d’una mirada sistèmica. Així com directora de lleure i dissenyadora gràfica.

Ha estat educadora emocional amb infants, joves i adults des de 2005 i aquesta trajectòria la porta a formar-se en educació viva i activa, trobant en el Picot de Colors l’espai òptim per a dur a terme un acompanyament conscient amb tota la seva formació i experiència.
Paral·lelament, ha guiat grups d’infants i joves en entorns d’infància en risc a Bolívia i a l’Índia.

Imaginativa, dinàmica i empàtica, creu profundament en l’anhel i la motivació pròpia de cada infant per guiar-lo en la construcció de la seva identitat des de l’essència.

Laura Navarro Pardo

REFERENT DE LA COMUNITAT DE PETITS

“L’acompanyament amb presència i amor, observant sense judicis, esdevé una oportunitat per connectar-nos, com a educadores, amb l’alegria i el moviment de la vida a través dels infants.”

Educadora infantil, directora d’activitats de lleure i biòloga. Formada en educació lliure i acompanyament respectuós. Ha realitzat diferents cursos d’educació emocional i gestió d’emocions des d’una mirada sistèmica. Després de treballar durant més de 10 anys en diferents àmbits de l’educació no formal com educadora ambiental i educadora emocional amb infants i joves, s’especialitza en l’acompanyament respectuós de la petita infància partint d’una mirada sistèmica. Al 2016 crea la llar de criança La Petita Pinya i la gestiona durant 2 anys, com a educadora d’infants d’1 a 3 anys, acompanyant el sistema familiar de cada infant i oferint orientació en la criança.

Alegre, pacient i afectuosa, confia en el potencial natural de cada infant per a fer créixer la seva llavor interna.