L’Equip

El Picot de Colors aixeca cada dia el seu vol gràcies a dos equips centrals de treball: l’equip d’educadores i l’equip de coordinació..

L’equip d’educadores és l’equip pedagògic de referència del Picot de Colors. La Marta, la Roser, l’Adriana, l’Aina, en Jose. en Nil i la Meritxell són els professionals que planifiquen i acompanyen el dia a dia dels infants i famílies.

L’equip de coordinació general està format per en David, com a assessor general; la Meritxell, com a directora pedagògica, l’Aina, com a  coordinadora de la comunitat de Primària i la Marta, com a coordinadora de la comunitat d’Infantil que resten al servei de coordinar amb equilibri tots els aspectes pedagògics o no, que sorgeixen de la realitat diària del Picot de Colors.

Aquests dos equips, que tenen un contacte molt directe amb el día a día de l’espai, resten assessorat per una part de l’equip de mestres creadors de l’espai, la Junta Directiva de l’Associació Educant en Colors. Aquesta associació ampara legalment el Picot de Colors i les tasques principals d’aquest equip són econòmiques, de secretària, de gestió, de reflexió pedagògica i de projecció de futur, aportant els valors i les tasques complementàries necessàries que genera la vida de l’espai.

A més, El Picot de Colors també compta amb la comunitat de famílies que recolza, ajudar i s’implica activament en tasques i activitats de l’espai a partir de les comissions voluntàries, per a facilitar la viabilitat del projecte, i que permeten generar un fort sentiment de comunitat, essencial per a realitzar aquest vol compartit.

Meritxell Rambla Barberan

DIRECTORA PEDAGÒGICA I REFERENT DE LA COMUNITAT D’INFANTIL

“Em sento feliç compartint les inquietuds i les ganes de descobrir dels infants, aprenent d’ells i amb ells”

Mestra, especialitzada en educació especial i psicòloga educativa. Formada en educació lliure i acompanyament respectuós, teràpia de PNL, competències bàsiques i intel·ligències múltiples, fa 14 anys que treballa en l’àmbit de l’educació. Actualment comparteix la seva tasca al Picot de Colors amb la formació a Llars d’Infants sobre el canvi de mirada pedagògic, com a formadora del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, i amb acompanyaments familiars individualitzats. Ha estat mestra activa de diverses àrees en edats d’Infantil i Primària i membre de l’equip d’orientació en escoles diferents. Forma part de l’equip FiTAformacions a famílies i mestres, i va ser-ho del Grup de Recerca TREVA de l’ICE (UB), amb Luis López González. També va ser monitora en temps de lleure, durant 6 anys, a l’Associació Juvenil Mà Oberta-Cor Obert Valldemia en edats infantils i juvenils.

Sensible, atenta als detalls i a les necessitats individuals de cada infant, creu que el respecte pel ritme intern de cada un d’ells és la clau per un aprenentatge “de dins cap a fora”.

Jose Andrés Mingorance

REFERENT DE LA COMUNITAT DE PRIMÀRIA

“Acompanyar els processos de vida dels infants i créixer juntament amb ells, em fan sentir una persona plena i privilegiada”

Educador, formador i enginyer mecànic. Format en educació viva i lliure, pedagogia Waldorf, metodologia Asiri i acompanyament emocional. Professor 3000 amb l’Institut Científic Internacional de la Paz en Bolívia i coach essencial per Essential Institute.
Des de l’any 2009, la seva evolució com a professional i persona ha anat dirigida cap una educació centrada en el ser i en els seus processos. Aquest sentir, l’ha portat a treballar com acompanyant en projectes d’educació viva, a ser cofundador de l’associació d’Espirals d’Aprenentatge, i actualment, a ser educador al Picot de Colors.
A més a més, ha participat en diferents projectes educatius per a col·lectius desfavorits, ha estat coordinador de l’oficina d’educació de la CIC (Cooperativa Integral Catalana) i educador emocional acompanyant infants, joves i adults dintre del món del lleure.

Observador, pacient i perseverant, sent que respectant els processos i necessitats de cada infant s’obre un espai on poden mostrar tot el seu potencial.

Aina Choy Vives

COORDINADORA I REFERENT DE LA COMUNITAT DE PRIMÀRIA

“Cada infant és la descoberta d’un nou món del qual em nodreixo dia a dia. Em captiva summament observa-lo i acompanyar-lo, des del respecte i l’estimació, en el seu procés d’aprenentatge i descoberta”

Mestra d’educació primària, especialitzada en educació especial, instruïda en educació viva, pedagogia verda i acompanyament emocional des d’una mirada sistèmica. Així com directora de lleure i dissenyadora gràfica.

Ha estat educadora emocional amb infants, joves i adults des de 2005 i aquesta trajectòria la porta a formar-se en educació viva i activa, trobant en el Picot de Colors l’espai òptim per a dur a terme un acompanyament conscient amb tota la seva formació i experiència.
Paral·lelament, ha guiat grups d’infants i joves en entorns d’infància en risc a Bolívia i a l’Índia.

Imaginativa, dinàmica i empàtica, creu profundament en l’anhel i la motivació pròpia de cada infant per guiar-lo en la construcció de la seva identitat des de l’essència.

Nil Oliver

REFERENT DE LA COMUNITAT DE PRIMÀRIA

“Deixo fluir per permetre aprendre de manera conscient. Faig de l’entorn un espai segur on l’espontaneïtat de la vida ens brindi coneixement i sabers mentre acompanyo el descobriment de l’essència dels infants”.

Mestre d’educació primària en l’especialitat d’educació física, format en acompanyament emocional, monitor en temps de lleure i cursant actualment el grau de Pedagogia.

Ha estat educador emocional d’infants i joves de diverses edats des del 2015 i aquesta experiència, juntament amb la seva capacitat d’empatitzar amb les persones va portar-lo a focalitzar-se professionalment en formacions d’acompanyament emocional i, finalment, el grau universitari d’educació primària

Arrel de la seva passió per l’esport, la muntanya i la natura, entès en el sentit més ampli, concreta la seva professional en la branca de l’educació física, posant al servei dels infants aquesta mirada de cura al propi cos i de l’entorn que ens envolta. L’afany de poder comprendre l’educació des d’una vessant encara més global, fa que inicii el grau universitari de Pedagogia.

Fresc, energètic i vital, sent que la relació que s’estableix dia a dia entre infants i l’adult de referència és clau per assentar l’autoconfiança que desenvolupa els processos d’aprenentatge.

Roser Nogués Bazaga

REFERENT DE LA COMUNITAT D’INFANTIL

“M’apassiona acompanyar els processos de vida de cada infant, respectant els seus ritmes i amb una mirada amorosa cap a ells i les seves famílies. Em fa sentir molt privilegiada poder acompanyar i observar la curiositat innata dels infants per anar descobrint el que els envolta.”

Pedagoga especialitzada en educació emocional i intervencions sistèmiques amb infància i famílies. Formada en Educació viva, Pedagogia sistèmica, Neurociència aplicada a l’educació, Psicomotricitat en educació viva, Educació Respectuosa i mare de dia, entre d’altres.

Va iniciar el seu camí professional a l’àmbit del lleure i durant 7 anys va formar part del Departament de Pedagogia a l’Institut de Formació de la FPT orientat a la formació de monitors i directors del lleure.
Ha estat mestra a infantil i primària durant 13 anys en una cooperativa de pares, especialitzant-se cada vegada més en l’acompanyament emocional dels infants. Posteriorment va formar part de l’equip de La Dent de lleó, una escoleta d’educació viva per a infants d’1 a 6 anys. Paral·lelament duia a terme acompanyaments familiars al voltant de la criança.
Un canvi de plantejament familiar, l’apropa al Baix Montseny i d’aquí a formar part de l’equip del Picot de Colors.

Amorosa, observadora i empàtica, creu que donar presència i confiar en els infants és clau perquè se sentin lliures i segurs per desplegar el seu potencial connectats amb la seva essència.

Marta López López

REFERENT DE LA COMUNITAT DE PETITS

“Acompanyar els processos de vida dels infants i créixer juntament amb ells, em fan sentir una persona plena i privilegiada”

Mestra d’educació infantil amb menció en necessitats educatives específiques. Formada en l’enfocament piklerià per professionals de la Fundació Lóczy amb diverses revisions pedagògiques, especialitzada en Educació Viva per CAIEV i Criança Respectuosa a l’Escoleta dels Encants, entre d’altres.

D’adolescent va començar a formar part de l’àmbit del lleure amb grup d’infants, casals i menjadors escolars. A poc a poc la vida la porta a poder endinsar-se al món de la petita infància en el qual durant uns anys acompanya com a educadora referent de grup. Més tard, com a coordinadora de centre. A més a més, formant part d’un petit espai familiar d’educació lliure a Premià de Mar, en el qual s’apropa a la cura i l’acompanyament de les famílies i els infants fins als 6 anys.

Va sentir que el seu ésser necessitava continuar volant i trobà el lloc idíl·lic per poder desplegar les seves ales.

Il•lusionada, calmada i sensible, sent que cuidar amb afecte i estar present en els moments quotidians dels infants, és l’inici d’aquest camí anomenat vida.